Bankhistoria

God förmiddag!

Vad härligt med en regäll sovmorgon! Det behövdes kan jag säga. Ska faktiskt inte gå till skolan idag eftersom att dem andra har nationellt prov i matte A och sedan är det bara två korta lektioner innan jag slutar vid halv ett så det känns helt enkelt inte lönt. Har en del grejer som måste fixas här hemma och ett arbete att skriva i historian.
Sedan måste jag även bege mig till banken idag, och med sina idiotiska öppettider är det i princip omöjligt att gå en dag då man har skola.

Undra vad jag ska göra på banken måntro?
Jag måste för det första byta bank, mina konton sitter i Skara och jag orkar inte behöva åka dit varje gång jag har något bankärende då det tar tre minuter till banken här. Vet inte om det går att göra härifrån eller om jag måste åka dit och prata med dem, men jag ska kolla vad dem säger. Sedan måste jag skaffa ett nytt kort (jag blev av med hela plånboken i Argentina så jag har varken bankkort eller ID) och eftersom att jag har fyllt 18 nu så ska jag skaffa ett vanligt VISA, enklare så. Och såklart ett nytt ID. Problemet är när man går utan kort, man kan inte handla någonting! Jag kan inte ens komma åt mina egna pengar så jag får låna utav mamma till så länge. När jag sedan skulle ut på min födelsedag fick jag stå och räcka fram mitt pass... Pinsamt värre måste jag säga.

Sedan imorgon åker jag till Trollis, undra vad jag ska göra där?! Träffa min underbara Amira såklart!  Tänk att vi båda flyr Sverige i höst...

Nu måste jag sätta fart, kan inte sitta här och dega hela dagen!



Estela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback