090309

Jag hade en hemsk kväll igår! Eftersom att magen inte blev bättre så spenderades den på akuten. I timmar. Kom inte därifrån förrän vid tio, och då åkte jag dit vid fem-sex....  Som vanligt kunde dem inte hitta något fel, utan jag fick snällt åka hem med min mage som painade mig så jag satt och lipade.  Dessutom fick jag ta dem där hemska proverna som jag hatar. Jag satt i en halvtimme och var vresig som ett litet barn samtidigt som jag skakade och grät av rädsla. Jag vet inte hur det kommer sig men när man ska ta prover så vägrar jag, det är verkligen det värsta jag vet. Hela tiden får man höra att "du är ju snart 18 år!!!" men det spelar ingen roll! Jag blir så arg när man f¨år höra sånt och att man är barnslig som inte kan tänka sig att gör det. Jag är varken barnslig eller löjlig. Jag är helt enkelt rädd, som andra är rädda för ormar eller spindlar. En fobi är vad det är.

Idag mår jag inte så mycket bättre, jag lever på alvedon trots att det inte hjälper, och om jag ska ställa min egna diagnos så tror jag att det är stress som är orsaken. Det har blivit aldeles för mycket stressande det sista och jag är väldigt kännslig mot stress så därför borde det hänga ihop. Det värsta är bara vad man ska göra åt det eftersom att allt går i 150 hela tiden och man kan inte sakta ner för då hamnar man efter. Det är skola, jobb,vänner, sömn, träning, allt. Jag får nog ta mig en riktig funderare på vad som skulle behöva ändras, för inte vill man bli utbränd när man är 18.

Nu ska jag nog ta mig en lång och härlig dusch.
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: hej

Åh stackare :( Nej vadå det är väl jättemånga som är rädda för sprutor! Men kom ihåg att man inte behöver göra allt samtidigt ändå, det går (även fast det kan vara väldigt svårt) att prioritera, ofta iallafall. Sömn och skola är väl kanske ändå viktigare än ex. träning? :)

Hoppas du blir bättre snart!

2009-03-11 @ 14:43:06
Postat av: Estela

Tack för din uppmuntran! Ska försöka och tänka på det:)

Kram!

2009-03-11 @ 17:46:20
URL: http://estela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback