Bredda sina vingar

Klocka är två och här sitter jag och äter frukost.... Hjälp vad jag var trött imorse, vi har varken skola idag eller imorgon och avslutningen är på fredag. Känns så tomt på något sätt, vet inte om jag är redo att lämna min fasta bas i livet och pröva mina vingar. Man vet alltid vad man har när man lämnar det men aldrig vad man får, det är ett givande och tagande. Just därför blir det ju även en sådan spänning i det, skulle man veta från början vore livet aldrig spännande.  Igår lämnade jag tillbaka min skåpsnyckel och tömde skåpet, lämnade alla böcker och lämnade in påskriven lapp om att jag ska skrivas ur skolan.  Efter denna vecka räknas jag inte längre som en elev på De la Gardie. Det som har varit mitt andra shelter kommer nu bara att bli en skugga av mig. Tänk vad mycket jag har lärt mig under dessa två år på skolan, hur nära man har kommit allt.  Egentligen är det ju inget konstigt att byta skola men jag har liksom aldrig ens besökt skolan och jag ska flytta utomlands... Inte det att jag inte vill, men jag känner mig bara så otroligt rädd, som att hoppa utför ett stup och inte veta vad som väntar där nere. Sedan är väl att ta farväl det jobbigaste man kan göra, men man måste lära sig det.

Idag ska jag försöka hinna en sväng till friskis och även till biblan och låna lite böcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback