Inget liv?

Vilken härlig dag det har varit idag! Det är ju helg... Så skönt, men för min del blir det mest arbete i helgen så att jag hinner i kapp. Många tycker att man på helgerna inte ska jobba med skolarbete och att man bara ska göra annat. När jag satt en fredagskväll med en uppsatts som jag var tvungen att göra klart får man höra att man inte har något liv. Men för mig är det en himla bra lösning, har jag inget speciellt för mig en fredagskväll kan jag lika gärna jobba undan för då slipper jag det senare.
 Eftersom att jag stressar upp mig till max och faktiskt redan har gått in i väggen en gång så försöker jag att ta tag i allt så att jag inte har saker liggandes. Det spelar ingen roll om det är fredag eller tisdag. För mig är helgerna ett andhål, där jag samtidigt som jag har roligt, man måste inte alltid ha roligt varje sekund, där jag kan jobba på och ta tag i det jag inte hunnit i veckan och även förbereda för nästkommande vecka. Detta minskar min egna stress och jag känner att jag har lättare att njuta av livet på veckorna när man inte behöver känna sig så stressad. Sedan har jag även accepterat att dessa åren kanske inte är dem allra roligaste, men det beror inte på mig utan det är så det är. Att tiden i gymnasiet är livets roligaste period är en lögn. Det är en överskattad tid som man måste ta sig igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback