Sweet home

Lååång dag idag, den har kännts som en evighet. Just nu lagar jag som vanligt mat, idag kyckling med ungsgrönsaker. Smarrigt, smarrigt, Vi har ett väldigt roligt projekt på gång i samhällskunskapen, det handlar om EU och jag ska tillsammans med min grupp jobba med illegal människosmuggling, det blir nog jättebra. Sedan ska vi precentera det med en film så det blir spännande att se vad det blir av det. Jag har en underlig magkännsla som säger att det kan bli lite för mycket flum och lite för lite jobb....  Idag ska jag plugga och förmodligen hinna se på tv ikväll tänkte jag, det är ju både Criminal Minds och Du är vad du äter.


Tänkte bjuda er på två roliga och fina dikter som "Big Fellow" (jag lovade ju att inte säga att det var dina dikter Linus) har varit kreativ och komponerat ihop. Temat var då kärlek. Och bara för att förtydliga, jag har inte skrivit dessa.

"Där står hon, min sol, min ros.
När jag kommer in i rummet så kretsar allt kring dig.
Du är som jordgubbar på stranden en vacker sommardag.
Du är min ros, min.......... katt."



Du är som en ljumen sommarvind som smeker mitt ansikte ömt.
Du kommer med dom mest glädjande beskeden.
Du räddar mitt år, med din gyllene text.
Du är stor, du är orange.
Du är min skatteåtebäring.


Kommentarer
Postat av: HCKY

Det är helt underbara dikter!!

2008-11-27 @ 18:00:05
Postat av: Estela

Ja visst är dem?! Jag ska vidarebefodra detta till big fellow :D

2008-11-27 @ 20:44:04
URL: http://estela.blogg.se/
Postat av: Okänd

Hört att han heter GODfellow va !

2008-11-27 @ 22:34:22
Postat av: L.F

Du glömde den bästa!

2008-11-27 @ 22:35:08
Postat av: Estela

Nja, jag tror allt att det var Big Fellow...

Okej, vi kör den bästa också då :D

2008-11-28 @ 08:11:20
URL: http://estela.blogg.se/
Postat av: Tjorven

meeen guud vilka söta dikter...

2008-11-28 @ 10:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback