Söndag

Härligt med söndag, tycker ni inte? Här skiner solen och det är riktigt mysigt höstväder. Nu blir jag inte lite sugen på att komma ut, få komma ut i skogen och bara springa av mig. 
Något jag har funderat på jämfört med att bo i en småstad resp storstad är hur lugnt det är här. Ingen som stressar, ser man folk på gatorna så går dem oftast, det är ingen som springer med tre kassar i varje hand och tränger sig förbi andra. Är man och handlar mat strosar dem flesta omkring och man hör ingen som svär i matkön om vilken tid det tar.  Folk stannar ofta på gatorna för att utbyta ord med varandra, man skapar en gemenskap. Jag tror helt enkelt inte att all den stress som finns i samhället idag kommer att leda till något possitivt, folk blir utbrända som aldrig förr och man känner sig inte nöjd med det man har.  Jag tror det är svårt att ta tillvara på dagen som den är, och tänka på att varje sekund är unik om man bara stressar vidare. Jag vet inte hur många gånger jag själv har önskat att jag vore någon annan stans, i en stor världsmetropol med massor av pengar, att man vore känd och gärna hade en underbart snygg elitspelande pojkvänn (Zlatan skulle väl inte vara fel?!)  Men skulle man stressa mindre då, och längta minder efter andra saker? Skulle det innebära lycka?   Jag vet inte, vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: HCKY

nej det är goare med storstad och stressen

2008-11-17 @ 20:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback