Söndag

Godmorgon!
Nu sitter jag hemma, hemma hos mamma. Det var länge sedan jag var hemma nu, tror närmare bestämt att jag inte har varit hemma sedan i augusti. Bor man själv och trivs där så åker man inte hem på helgerna eftersom att man har sitt eget liv i stan, mamma bor ju då ute på landet.  Konstigt nog får jag alltid en kännsla av att vara liten igen när jag kommer hem, man blir omhändertagen och man tänker tillbaka på vad man gjorde när man var liten. -Mamma, kommer du ihåg när vi gjorde sådär när jag var fem? Typiskt mig. Huset rymmer så mycket minnen, eftersom att vi har bott här hela livet så finns allt här.  Jag kommer alltid på mig själv att gå runt i huset varje gång jag kommer hem och undersöka vad som har förändrats. Huset andas, det andas pappa. Saknaden är enorm. Kanske är det därför jag inte kommer hem allt för ofta, det är helt enkelt för mycket som man inte orkar minnas?

Imorse när jag vaknade hade mamma bakat kaor, mums! Men det roliga vara att dem inte blev speciellt lyckade, havrekaor som hade pöst över och blivit lite smått brända, haha. Det är min mamma det. Men dem smakade helt okej kan jag intyga. Utanför så snöar det smått och just nu lyssnar jag på julmusik och dricker julmust....  Ska sätta igång med ännu lite plugg och har även tänkt mig att ta en sväng ute i det sköna vädret senare. Sedan blir det
söndagsmiddag. 
Ikväll är det Wallander på tv4, 21.00 sitter ni väl bänkade? Det kommer jag att göra!

Ha en trevlig söndag så hörs vi väl frammåt eftermiddagen, Puss <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback