Dagen idag...

Idag i skolan lyssnade vi på en föreläsning av Paolo Roberto som var kanon! Vilken kille säger jag bara! Utstrålning, karisma, kunskap... Han har allt helt enkelt. Och hans sätt att få med sig publiken, en smokfull aula med gymnasie- elever som är dit tvingade och från början helt ointresserade satt faktiskt som klistrade under föreläsningen. Killen inger respekt, det är ingen kille man vill mucka med. 
Föreläsningen handlade om hans kriminella uppväxt, om hur han lyckades att komma ifrån och hur boxningen räddade honom ifrån att dö av gängbråk och droger. Jag som tidigare bara har sett honom som en stor fighter började att se mjukisen i honom. Visste ni förresten att han har spelat in en film som heter Stockholmsnatten? Och att han från början inte var boxare utan utövade Taikwando?

Nu ska jag börja plugga... Slutade tidigt idag men har fastnat framför datorn lite för länge, vilket inte är så ovanligt,haha. Nä,nu ska jag ta mina engelska- och historiaböcker och bege mig till biblan. 

Kramizar 

Här kan ni förresen läsa mer om Paolos föreläsningar och stuffs.

Bild lånad från http://delagardie.se


Kommentarer
Postat av: Lisa

jo jag har hört att han ska vara bra

2008-11-11 @ 16:31:28
URL: http://carl-astrid.blogspot.com
Postat av: Anonym

han är king

2008-11-11 @ 22:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback