Huvudvärk, matt och blek

Godmorgon , eller godförmiddag.
Jag vaknade redan imorse med huvudvärk och kännde mig allmänt matt och blek. Kan inte påstå att jag har sovit sådär överdrivet mycket denna vecka, det har varit ganska stressigt. Som jag alltid vill när det gäller skolan så gick jag dit och hoppades att det skulle gå bättre, men efter första lektionen dunkade huvudet och jag orkade knappt stå på fötter. Det var lika bra att gå hem. Det känns alltid så dumt att gå hem eller vara hemma ifrån skolan, men jag tycker inte att det är någon idé att stanna om man mår dåligt, líka bra man kryar på sig så att man kan gå nästa dag. Många har den uppfattningen att man inte kan vara sjuk så mycket som vissa är, där håller jag inte med. Jag var sjuk förra torsdagen också (dumt att man missar samma lektioner) men det betyder ju inte att man skolkar ifrån dem, jag skulle aldrig skolka och tycker inte att man ska göra det heller. Under högstadiet var jag konstant sjuk, speciellt under vinterhalvåret, så det var det aldrig någon som blev förvånad när jag var sjuk. Ser man tillbaka på dagis och låg-och mellan stadiet var jag i princip aldrig sjuk. Under tonnåren har mitt imunförsvar varit dåligt av olika orsaker, och detta har gör att man drar på sig sjukdomar. Sedan är jag en otroligt stressad och upptagen människa, som alltid vill vara perfekt, detta bidrar ju även till att man ibland inte orkar allt. Kan nog tänka mig att dessa två gånger på två veckor är en bidragande orsak till den enormt stressade hösten. Ska bli en ändrig på detta efter jul, då ska jag börja med bättre planering och försöka ha ett lite lugnare liv där jag ska prioritera det som är viktigt. För mycket av stressen kommer från sådant som är viktigt men som man inte hiner med bara för att man grejar med sådant som egentligen inte har någon betydelse.

Nu ska jag krya ner i min varma säng och sova med hjälp av lite alvedon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback