Äntligen framme i London!

Hej från London! Nu är jag äntligen här! Känns helt otroligt, jag bara älskar staden från första början. Tänk er dubbeldäckarna, de röda telefonkioskerna och underground... Amazing!   Jag får varna er med en gång att det kommer nog bli en hel del uttryck på engelska för när man pratar det hela dagen och inte har någon som helst person att prata svenska med så börjar man att tänka på engelska. Det är ganska creepy, haha.

Flygningen igår gick över förväntan, dock var jag nära att missa planet från Amsterdam, dem idioterna på landvetter hade sagt att det skulle gå från samma gate som jag kom in på eller precis bredvid och när jag kom dit så stod jag och väntade och så kollade jag gaten och då stämde det inte alls med vart jag stod, jag stod på 50 och skulle till 47 men det sjuka var att det bara fanns skyltar överallt som visade vart gate 70 och uppåt låg. Jag fick smått panik och frågade tillslut några flygvärdinnor och då visade det sig att jag var tvungen att gå x antal kilometer i byggnaden, först ut i ankomsthallen och sedan in i passkontrollen. Som tur var hann jag annars så.... Lita aldrig på folk på den svenska flygplatsen om du ska byta flyg utan det är mycket bättre att fråga sig fram och leta själv, det fick jag erfara.

När jag anlände till Heathrow så skulle en chaufför hämta upp mig och jag hittade honom innan han hittade mig, hehe. Han var lite smått rolig av sig, såg ut som världens uteliggare typ och nästan utan tänder men var verkligen jättetrevlig. Engelsmänn är trevliga! Iallafall de jag har mött.
Min lägenhet är fräsch och helt okej, det som inte är roligt är att alla som bor här är hemma på lov (longterm students) så jag är helt själv i denna gigantiska lägenhet. Då lär man ju verkligen känna mycket nytt folk. Tack för det EF....

Skolan idag var ganska svår att hitta, vi hade fått det förklarat att dem från EF skulle följa oss till skolan första dagen men jag fick leta mig dit själv. Men det gick bra. Vi fick göra ett test som visade vilken "level" vi skulle få läsa och jag fick level 4 men det känns nästan lite för enkelt så jag ska se om jag kan byta grupp imorgon.  Jag har träffat många trevliga människor och har pratat mest med en från Hong Kong, Argentina och Japan. Jättetrevliga!  Det enda negativa med dem på kursen är att alla är äldre, några är uppemot 40 men jag är nog den enda under 18 så det känns lite synd...  Inga partyn för mig då :P 

Imorgon slutar jag skolan tidigare än idag, tror jag slutar vid 14 eller något jämfört med idag när vår sista lession slutade
17.00. Då ska det bli shopping! Jag såg Harrods igår från bilen så där ska jag shoppa loss! Ska kolla om dem har någon rea på Mullberry så kanske jag kan haffa mig en väska. Önsketanke, snälla slå in!

Nu ska jag duscha och lägga mig och läsa boken om Obama jag köpte idag. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback