Historia på G

Har ju totalt glömt bort att uppdatera er! Blev ingen skola idag heller, hade bara en lektion och mitt huvud värker ganska regält så här sitter jag i mjukisbyxor och dricker cola. Och jobbar med min historia uppsats. Den ska vara inne på torsdag och jag har inte kommit någonstans i princip... Den handlar om Auschwitz och förnekelsen av förintelsen. Det är intressant det där, hur man kan få för sig att saker inte har hänt som det finns vetenskapligt bevis på och för att kunna använda mot ens egna handlingar. Jag hoppas verkligen att ingen här ute går på det och att vi i framtiden slipper höra dem löjliga argumenten mot förintelsen. Jag tycker själv att det är otroligt respektlöst att säga att alla som dog inte blev mördade, och om man ska dra det ännu längre, vissa hävdar tillock med att dessa människor aldrig har funnits och därmed inte kan ha blivit dödade av nazister. Hur kan man ens uttrycka sig så? Mot andra människor? Det är helt ofattbart för mig.   Det handlar om att acceptera alla, vem man än är och vad man än tycker.

Jag säger bara:                               Rest in peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback