Till Amira

Eftersom att det är min allra bästa och underbaraste vän som tar studenten imorgon så tänker jag ägna detta inlägg åt dig Amira.  Den vän som har följt mig längst genom livet och som jag känner utan och innan, samtidigt som varje gång är som ett äventyr. Vi har upplevt så mycket tillsammans, många galna och roliga stunder men även en del tunga och jobbiga stunder. Du har funnits för mig när jag mådde som sämst, och det vet du om, och hjälpt mig igenom.  Det finns ingen annan jag känner som är så sjukt galen och sjukt klantig, men inte heller som jag skrattar så mycket med.


Vi träffades helt av en slump, en väldigt konstig en. Att åka på lägret var egentligen inte alls genomtänkt och när jag kom dit så ville jag åka hem med en gång. Vi var dem enda tjejerna som valde Hajking så det var vi och grabbarna, haha. När vi lagade pankakor eller vad det var och du tappade din på marken, när vi kom sist när vi paddlade och ledaren fick komma och hämta oss, på natten när du inte kunde sova och väckte alla utom mig, när ni slängde upp kläderna på taket, när ni satte upp flaggan på natten som dem fick fälla hela flaggstången för att få ner... Så mycket tokigheter som hände på två veckor!       Då var vi 13 och 14 år, idag är vi båda myndiga.                                          

Sommaren efter när vi var på hundpensionatet och jobbade, det vi aldrig lär glömma är dem fina ärr som har satt sitt spår på mig efter Frida, men även när vi cyklade upp till stan där för att köpa glass som vi fick pengar för av dem, vi hade Teddan på högsta volym och när Anders putte i dig i vattnet...  Till råge på allt glömde du även dina klyftpotatisar :P

Överby har blivit mitt andra hem, undra varför? Haha. Undrar hur många gånger vi har varit där tillsammans? En massa helt klart. Vår jultradition där vi alltid köpte julklappar till varandra.               Ska vi lista ett favorit matställe måste det bli donken, tre mcflurry på rad... Eller kanske Burger King, lökringar is the thing ;) Eller varför inte Strandgatan? Någon av dem tre är det i alla fall.      

När vi var mindre skrev vi mycket brev till varann och jag läste dem för några veckor sedan, "från jultomten" stod det ganska ofta, och alltid så var det från din" hemliga vän "i Skara.                             Tänk så ofta vi har drömt om att resa, vi har alltid sagt att vi ska åka utomlands när vi båda har fyllt 18 och längre fram ska det bli roadtrip i USA som alltid har varit en dröm. Dock drar du redan i höst, innan mig när jag drar till Norge så vi kommer att dela på oss redan i höst. Känns tomt och lite skrämmande men thats life. Som tur är kommer jag redan över jullovet.

Alla sådana där galna saker som man inte borde försöka sig på har vi näst intill provat.  Som att spruta Fanta på fönstret på en restaurang, tagit små prover av hårinpackning som vi inte upptäckte förrän senare kostade pengar (dem låg under en gratis skylt) och ställt en gryta direkt från spisen på en träbänk där det idag finns fina runda ringar.                                           
Du som ska sjunga på mitt bröllop, jag ska bli gudmor åt dina barn och tvärs om... Allt roligt som vi tillsammans ska vara med om. Det var dock nära ögat att vi inte sitter här idag, på nästan ett år hade vi ingen kontakt alls pga en små sak, vad mycket vi missade och så idiotiskt det var.  Man ska ta tillvara på varandra istället. Aldrig kommer vi att skiljas igen. Together forever.


Detta är en del av min present till dig och jag vill bara säga hur betydelseful du är och hur mycket jag älskar dig.
 Grattis till studenten gumman!  


Kommentarer
Postat av: Amira

tack så jävla mycket min bästa Ellen!!!!



tänk nu är jag friii, och har tagit studenten, fyfan vad jag är bra :D

forever and ever, you and me!

2009-06-06 @ 11:36:21
URL: http://amirausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback