I think its time

Känner att det är dags att ta upp bloggen som har legat nere det senaste. Det har varit sommar och fullt upp, trotts att det inte har hänt så mycket särskilt. Slutat att jobba för iår, jätte skönt måste jag säga men visst kommer jag att sakna mina gamla tanter haha. Denna sommar har på sitt vis varit den värsta, allt mitt liv har handlat om har varit att förbereda mig inför skolan. Ska jag våga eller inte... Tidigare har jag varit nära att dra mig ur, kännde att det aldrig skulle gå, men nu har jag efter en lång tids tänkande och velande bestämt mig för att jag ska banne mig åka upp. Jag ska förverkliga min dröm och våga ta steget ut i det okända. Det hjälper inte att ligga hemma och vara rädd, utmaningar är gjorda för att genomföras. Sedan vet jag själv att jag måste bli snällare mot mig själv. Måste tycka om mig själv och se mitt eget värde. Inte mäta sig med alla andra utan mäta sig med sig själv. Jag har börjat att se hur långt jag har kommit på dessa åren, vad jag har lyckats åstakomma utifrån dem förutsättningar jag hade då, inte hur en levnadsglad, possitiv och stark människa hade klarat av. Jag har kommit en bra bit på vägen, men det är inte förrän nu jag har insett värdet av självkänsla. Den är a och o, finns inte den så måste man jobba på den. Det är vad jag har gjort nu i sommar och det har varit smärtsamt att se allt som man har velat glömma, möta hemskheter och försöka se varför saker å ting har hänt. Ta tag i sin sorg och acceptera att det som har hänt, har hänt. Sedan måste man förlåta, och hur hemskt det än låter gå vidare. Det är mitt liv det handlar om, inte någon annans eller det som var. Nya förutsättningar ger ett nytt liv helt enkelt. Så, jag tänker avsluta det hela med, now its time, and its my time and my life.


Kommentarer
Postat av: sofia

Väldigt bra skrivet!!!!!!!!!

2009-08-16 @ 12:45:17
URL: http://sofiapluscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback