Då var det roliga över

Juldagen idag, förlåt för mycket dålig uppdatering, det ska bli ändring på det. Hoppas alla har haft en riktigt rolig och framför allt mysig jul med nära och kära. Det är trotts allt gemenskapen som är det viktiga, inte alla klappar och all konsumtion. Och glädjen, julen är full av glädje. Ibland kan allt ha och ha ta överhand tycker jag, och det gäller speciellt mig, jag har svårt att ta tillvara på tiden just nu. Är det någon som har någon speciell tradition på just juldagen? Vi åker alltid till farmor eftersom att dem bor i Mariestad, men när vi var mindre jäktade vi oss fram och tillbaka mellan städerna.

Min julafton var väldigt speciell iår, inte som den brukar direkt. Eftersom att jag skulle jobba så samlades släkten en timme tidigare för att äta julbord, sedan blev det efterrätt och direkt efter julklappar. Allt gick så fort iår, det var bara från det ena till det andra och man hann inte njuta av julen. Stress, stress skulle jag beskriva den. Ingen julkännsla hade jag heller, det känndes bara dammigt på något sätt. Sedan åkte jag till jobbet precis innan Kalle Anka, men jag missade att se honom och det var första gången i mitt liv jag inte fick se Kalle, det var lite sorgset, man vet exakt när allting händer och sitter och sjunger med i tomtensverkstad men det är ändå något man måste se. För att få in den riktiga julen.       Visst var det mysigt på jobbet, vi satt och pratade gamla julminnen med gamlingarna och hade allmänt mysigt. Man ser hur bra man har det, för det är verkligen många som sitter ensama på jul och det skulle inte jag vilja iallafall. jag funderade på att dra på mig tomteluva på jobbet men skippade sedan idén, kanske hade folk tyckt att jag var för julkoncervativ? 
Julklappar fick jag, och det var inga dåliga. Jag fick en ny snygg resväska som var röd (!), ett nytt minneskort till kameran, London guide, muggar från Design House, böcker bla "Living history" av Hillary Clinton, en cool disktrasa och en massa pengar. Jättenöjd!   Samtidigt känner jag att man kanske borde skänka lite av dem pengar man fick, man vill ju att alla ska ha det bra och vissa behöver dem ju mer än vad jag gör.

Blev du nöjd med dina julklappar?  Kommentera!

Här kommer lite blandade bilder från julafton:

       
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback