Go bitches!

Jag funderar mycket på hur man ska bli nöjd med sig själv. Det är bland det svåraste man kan göra tror jag. Att acceptera sig som man är. Just nu. Gilla läget helt enkelt.
Det måste vara något av det som jag är allra sämst på, alltid hittar man något att klaga på. Varför ska det vara så svårt att känna efter hur man mår på riktigt, utan en massa andra konstiga undanflykter?
Alla pratar om att det är media och alla ideal som gör oss osäkra och ger oss en massa måsten att leva upp till, och jag kan hålla med om det till en viss bit, men kom inte och skyll allt på dem.  Speciellt tjejer i dagens läge blir bara mer och mer osäkra på sig själva och det tror jag beror på dem krav som finns inom oss. Det är vi själva som ställer våra krav och tar ansvar över hur vi vill leva.  Vi måste tillåta oss att vara nöjda, att vara glada. Jag vill inte höra saker som att man inte får vara glad vid vissa tillfällen eller att man är en egoistisk typ om man är nöjd med sitt liv. Alla har rättigheten att leva sitt liv, i lycka, i happiness.  På något sätt har man blivit "någon" om man klagar och berättar hur hemskt allt är, och därför blir det bara mer och mer vanligt. Som man tidigare kanske skulle reagera starkt på om man hör någon som inte orkar leva tar man kanske inte på lika stort allvar eftersom att det är så vanligt, då är det också svårt att se vilka det är som verkligen behöver hjälp.

Jag har inte själv varit nöjd med livet, inte över huvudtaget, jag berättar om det här just för att jag vill hjälpa andra att inse, för det första att dem inte är ensama och för det andra att det alltid finns en väg ut.  Det vill jag inspirera till och jag hoppas att jag lyckas, Iallafall lite grann.

Tänk på vad du själv har och vad du är nöjd med. Det finns alltid något. Det kan vara så enkla saker i vardagen när någon håller upp dörren för dig. Du syns, du finns. Det är som i den där Friends reklamen där tjejen bara önskar att någon ska se henne, det spelar ingen roll om dem säger håll käften, hon syns iallafall. Känner ni igen den? Fundera på det nästa gång du ser den.


Ställ dig framför spegeln och säg till dig själv hur lycklig och glad över livet, det låter som en klyché, jag vet, men då får man iallafall in det här med att det är tillåtet att prata possitivt om sig själv.


Så kom igen nu tjejer, brösta upp er och visa att ni älskar er själva, go bitches!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback