Söndag 2:a advent

Då var det andra advent idag då, snart är det ju jul! Och jag har inte handlat en enda julklapp, aj aj. Men det ordnar sig nog.
Har precis kommit hem från Skövde där vi stod med RKUF. Det var faktiskt riktigt roligt! Vi stod i långa röda kappor och tomteluvor och delade ut kramar till dem som ville ha, och så skänkte dem en slant till Röda Korset. Perfa, nytta med nöje. Vi syntes ju rätt bra kan jag tilllägga så små barn vände sig om och bara tittade på oss. Tyckte väl att vi såg ut som två stora röda tanter, haha. Det som är så roligt är när man går på folk och frågar om dem vill köpa en kram och då börjar dem nästa springa ifrån en och låtsas som att dem inte har hört något, och det vet man ju att dem har. Då tycker jag nästan att dem skämmer ut sig själva lite, istälet för att bara säga nej tack. Jag och Sofi hade varsinn bössa och vi tävlade hela tiden om vem som skulle få pengarna... Jag gick förbi en tant som jag frågade, och då går hon och lägger pengar i Sofis bössa istället, dålig stil, dem hade jag ju förtjänat hehe.
Det var dock inte lika mycket folk som ville ha en kram som det var i förra årets kampanj, och jag var så smart att jag drog parallelen att det är finnanskrisens fel.  Men jag tror verkligen att det kan vara en bidragande orsak eftersom att vi fick många komentarer om att dem sparade pengarna till julklapparna. Synd tycker jag.

Innan vi åkte hem bestämde vi oss snabbt för att ha ett styrelsemöte, så det blev möte över en lunchsmörgås. Vi beslutade bla att vi ska starta en tjejgrupp här i Lidlöping. Ska bli mycket roligt tycker jag!

Nu ska jag plugga, har en massa att göra och sedan är det ju Wallander ikväll!

Puss

En glad Sofi i våra snygga kappor och tomteluvor...

Såhär fina bössor hade vi, och jag kan lova att dem nästan var fulla när vi var färdiga.

Vill du ha en sån här? Då får du haffa en Röda Korsare i din stad!


Kommentarer
Postat av: Emre.G

Tack för intressant läsning!



Det var coolt att följa med dig och dina tankar som "kramare"...



/Emre

2008-12-12 @ 12:48:47
URL: http://emre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback