Kloka ord

Har precis suttit i soffan en stund och bara låtit tårarna få komma, man behöver det ibland.
Jag känner mig helt klart ensam och önskade att jag hade någon att ringa, någon som förstod mig. Istället för att bara skälla ut mig och vara förbannad på allt som har med mig att göra. Men jag tar inte det längre, det har jag gjort så länge nu så det är slut med det. Man kan inte lita på att andra ska göra en glad, man måste se till att bli glad av sig själv. Det går inte att hela tiden trycka ner sig själv och leta efter fel, då kan man inte leva som en hel männsika. Jag måste helt enkelt uppskatta små saker och bli nöjd med mig själv. Som en gammal vän sa till mig för måmga år sedan, ingen kan gilla dig innan du gillar dig själv.  Jag tror det ligger mycket i det.


Kommentarer
Postat av: ...

Väldigt klokt !

2009-05-29 @ 19:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback