Oxford och Stratford

Hej på er!
Nu sitter jag hemma i vår lilla fina lägenhet. Igår var jag som sagt i Oxford och Stratford. Det var verkligen jätteroligt! Trodde dock inte att det skulle ta såndan tid att åka i bussen, det tog en och en halv timme till Stratford och sedan vidare till Oxford. Vi stannade först vid Anne Hathaway´s cottage, som gifte sig med Shakespeare. Vi gick en rundtur i Stratford och åt mat. Den staden var så fruktansvärt mysig! Äkta engelsk stil som man ser på tv. Har ni sett Morden i Midsommer? Det var exakt samma stil. Verkligen allt var namgett av Shakespeare och det var hur många souvenir shoppar som helst. Mat blev det en äkta fish and chips på en pub, kan inte säga att det var speciellt gott men det var bara ett måste kände jag. I Oxford hade vi en guidad tur och kollade på det berömda biblioteket och såklart alla universitets campusen. Nu vet jag verkligen vad jag har att kämpa för! Tänk att med allt slit äntligen kunna få sin högsta önskan uppfylld, det kommer jag att jobba stenhårt för.
Juliete från Argentina ungicks jag med hela dagen och vi hade jätteroligt. Man märker hur annorlunda livet är beroende på vart man bor och vilka förutsättningar man har. Hon bor nära djungeln och är där jätteofta medans jag aldrig har varit i närheten av en djungel.

Idag ska jag inte göra så mycket, mest ta det lugnt och kanske gå på bio eller något ikväll.
Ha det jättebra där hemma!

Puss


Anne Hataways cottage

Kommentarer
Postat av: Malin:)

"Nu vet jag verkligen vad jag har att kämpa för! Tänk att med allt slit äntligen kunna få sin högsta önskan uppfylld, det kommer jag att jobba stenhårt för. "



Får man fråga vad du har för mål då(A) ?



2009-01-05 @ 01:18:32
Postat av: Estela

Sjalvklart far du fraga det! (engelskt tangentbord)

Min hogsta onskan ar att komma in pa Oxford University eller Harvard University. Det ar en lang och jobbig vag dit men jag kommer verkligen att kampa! Man kan vad man vill helt enkelt!

2009-01-05 @ 12:15:49
URL: http://estela.blogg.se/
Postat av: Malin:)

jaha okej, jo det är klart :) Vad vill du studera till? Eller alltså, vad vill du arbeta med i framtiden?

2009-01-05 @ 15:04:45
Postat av: Estela

Hej svejs! Jo jag vill studera jurididik och vill jobba som aklagare eller kanske bli dommare i fragor som ror manskliga rattigheter. Dromjobbet skulle vara innom FN!

2009-01-06 @ 17:48:38
URL: http://estela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback