Hemsk dokumentär

Go morron! Ännu en tidig morgon... Slutar som tur är tidigt idag med. 

Igår blev det plugg, jag fick göra OM min svenska uppgift bara för att den var för låång. Okej, vi uppmuntar inte elever till att utvecklas och själva använda sig av språket, nä det ska vara bestämda ramar som man måste hålla sig inom. Det som uppgiften handlade om var att skriva en stilistik och bok analys. Jag har läst Gardells bok "Ett ufo gör entré" och skulle skriva om den. När man skulle ange stilistik knepen som författaren använde sig av skulle man citera, och självaste 10 citat tog en hel sida. Ska man då välja ett kort och inte lika bra citat för att det inte få plats annars? Eller ska man välja det citat som man tycker passar in och som man kan referera till? Ni vet förmodligen vad jag tycker. Det är så korkat allt det där, sedan stod det att man ska alayser, reflektera och dra slutsatser efter varje citat. Det tar ju inte heller någon plats på pappret. Inte alls. Känner mig så förbannad, men nu är det ialllafall gjort, kom bara inte och klaga på att jag inte har analyserat tillräckligt bara!

Igårkväll såg jag på dokumentären "Hälften man, hälften träd" som handlade om en man i Indonesien som har en ovanlig hudsjukdom som gör att han får vårtor över hela kroppen och på fötterna och händrna växer det som stora grenar. Händerna var säkert lika stora som en badboll i diameter. Riktigt, riktigt hemskt!

Ha en bra dag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback