Lunch med mor

När jag kommer innanför dörren möts jag av ett stort bombnedslag. Min lägenhet. Ser inte längre ut som. En lägenhet. Detta måste ordnas nu, för jag klarar inte av att ha ett stökigt hem, det gör mig bara allmänt stressad.

Jag hann i tid till skolan som tur var, jag hatar att vara försenad. Jag är alltid den personen som alla är irretarade på just för att jag sitter i skolan en halvtimme innan vi börjar, man får en liten idiot stämpel på något sätt, men jag klarar inte av att springa till skolan med andan i halsen och vara genomsvett när jag kommer fram. Tacka vet jag då ändå tidiga mornar.
Idag hade vi arbetspass, svenska och samhällskunskap. På både svenskan och samhällen såg vi på film, i svenskan håller vi på med filmanalys oh ser nu Ondskan. Tror att det var två eller något i klassen som inte hade sett den innan. Sedan började vi på en film som handlade om Sydafrika och om dem svarta och deras rättigheter, kommer inte ihåg vad den hette men ska ta reda på det på måndag. Jag gillade faktiskt den filmen men konstigt nog har jag börjat bli så förbaskat känslig att jag nästan sitter och lipar och det vill man ju inte direkt göra i skolan. Tänker man efter är det helt sjukt att vissa skiljer på människor och männsikor, för inte är det någon skillnad på om man är svart eller vit. Hur dem visade på filmen att Sydafrika (70-talet tror jag det var) var dem vitas land men dem svarta fick arbeta och passa upp. Sådant rör mig otroligt och blir så arg på att det fortfarande ser ut så på vissa ställen trotts att vi har utvecklats så enormt på andra vis.

Efter skolan mötte jag upp mor min för att äta lunch ihop, det blev på Madonna och min vanliga favorit, kebabsallad. Kommer ni till Lidköping måste ni testa Madonnas kebabsallad, mums!
Sedan såklart en sväng på gina, var ute efter en pressent till syrran eftersom att hon har fyllt år så det fick jag tag i. Mamma hittade även en del bastoppar hon tyckte att jag behövde och bjuder någon på det tackar man ju inte nej.

Nu blir det som sagt städning....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback