Lördag

Hej på er!   Precis hemkommen från en snabbis på stan, den var så oplanerad att jag inte ens hann att blogga innan. Min moster ringde och väckte mig och undrade om jag skulle med till stan och fika med henne och morfar så då blev det snabba ryck, förstår inte ens att jag hann göra mig klar på en kvart, haha.  Framme på stan köpte jag mig en ny stoor svart temugg från Höganäs, älskar deras porslin, och härligt grönt julte, smaskens!

Hörde ni förresten att Postens vd Lars G Nordström avstår sin topplön på 900 000/mån efter ett uttalande i Nyhetsmorgon imorse? Detta kallar jag pondus! "Vill inte att folk ska tro att jag är girig", uttryckte han sig. En person som jag innan såg väldigt lågt på har nu höjt sig regält i mina ögon, men samtidigt, är det rätt att han ska lägga sig ner bara för att vi måste klaga på allt och alla som har det bättre ställt än oss? Frågan är om vi verkligen får ett jämställt samhälle bara för att alla vd:ar skulle börja arbeta gratis, ska då alla som har än högre lön än genomsnittet arbeta gratis? Tycker igentligen att hela diskussionen har gått för långt från början, men otroligt snyggt gjort Lars! All cred till dig!


Nu ska jag återigen fortsätta med plugget, samtidigt som jag sitter här med min stora kopp te och nybakad lussekatt och pepparkaka.

Årets första!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback