Kramas för de ensamma

Imorgon ska jag till Skövde och Maxihuset, där jag och S ska stå tillsammans med SRK och dela ut kramar. Visst låter det mysigt?!  Kramas för de ensamma heter Röda Korsets julkampanj som samlar in pengar till arbetet på hemmaplan, man tror altid att hjälporganisationer bara samlar in pengar till krigsdrabbade länder, men SRK samlar även in mycket till arbetet här hemma. Där kommer denna kampanjen in, du skänker en summa och får en kram helt enkelt. Genialt egentligen! Dessa pengar går till SRK:s arbete i Sverige för att motverka ensamhet, ofrivillig isolering och utanförskap. Eftersom att detta är en frivilligorganiskation går alla pengar direkt, något att tänka på kanske. Dina pengar behövs, och kan göra skillnad!

Eftersom att jag är med i RKUF Skaraborg styrelsen sammarbetar vi en hel del med SRK trotts att vi är oberoende av dem. Det är ett mycket roligt arbete att vara med i RKUF och om man känner att man vill hjälpa till ska man absolut vara med! Många tror att det tar en massa tid, och det är ju den största bristvaran i dagens samhälle, men det behöver inte alls ta så mycket tid och man får ju så mycket tillbaka. Gemenskapen, nya vänner, utbildningar, meriten att ha varit aktiv i RKUF, roliga aktiviteter, RÅM, internationella läger, möjlighet att göra sitt projektarbete... Fördelarna är många!

Så, vill ni ha en kram av mig och samtidigt göra en bra sak, då är det Maxi i Skövde kl. 11.00 imorgon som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback